jag är helt såld på kristian anttilas album lille napoleon. den är helt fantastisk!

Att alla dessa hus var kistor
Jag sitter, plussar noll med noll
När jag var liten, försvann jag in i tv:n
Och förvandlades till en pansarvagn med en dröm

Ibland ser man dig på bussen till staden
Jag krattar löven kring mitt hjärtas grav
Som om jag kunde rå för, jag blev ett monster
Jag är ensam, men ärlig mot mig själv

Och vem är du att mig fördöma?
Varifrån är du?
Kom till Västra Frölunda och föds död
Tanken slog mig när jag åkte på spö

Ah, allting börjar hemifrån
Ah, allting börjar hemifrån

När jag är tjugo kysser jag min första neger
Vi kicka "e" och mobba världen tillbaks
Äckel är bara lego till mitt podium
Jag bryter lagen för att känna mig fri

Och vem är du att mig fördöma?
Varifrån är du?
Kom till Västra Frölunda och lev död
Tanken slog mig när jag åkte på spö

Ah, allting börjar hemifrån
Ah, allting börjar hemifrån

Stockholm tog emot mig som ett spännande virus
Göteborg tysta ner mig som en skam
Så jag tog skydd i stugan i Dalarna
Och slicka min Trojanska häst
Fylld med kärlek och med fred
Med kärlek och med fred
La la la la la la la la


ps. orka bloggpaus.


Kommentarer
Postat av: frida

så bra är den låten

2009-03-26 @ 23:37:48
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kristian är en fin man

2009-03-27 @ 21:01:01
URL: http://noircommedujais.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0